Saturday, January 16, 2010

TAHNIAH ATAS PERLANTIKAN SEBAGAI KETUA PELAJAR


Muhammad Iqbal Izz b. Kamaruzzaman


Bersama Pak Su ketika 'flight' MAS ke Kota Kinabalu, Sabah


Wakil Kontigen Perak ke Perhimpunan PRS Kebangsaan 2009


TAHNIAH & SYABAS! Ucapan awal yang wajar diungkap kepada Naib Pengerusi 1 PRS kerana terpilih sebagai Ketua Murid SMK Sayong bagi sesi persekolahan 2010. Budak Sayong Mesjid ini memulakan persekolahannya di SEMASA pada tahun 2009 namun nampak selesa kerana mudah menyesuaikan diri dengan keadaan persekitaran. Hafal membaca Asma Hul Husna bersama adiknya pada setiap hari Jumaat menjadikan beliau perhatian awal dikalangan guru-guru. Berbudi bahasa dan baik tingkahlaku antara ciri terpenting pemilihan beliau (mungkin kot)

Dalam PRS, personaliti beliau dilihat baik dan di atas krebiliti ini maka pada tahun 2009, beliau telah dipilih oleh pihak sekolah mewakili Negeri Perak ke Perhimpunan PRS Kebangsaan di Kota Kinabalu, Sabah. Di sana beliau menampakkan kemampuannya untuk melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti yang disediakan dan lebih menyerlah bila mana beliau berkesempatan untuk berucap di kalangan rakan-rakan PRSnya daripada seluruh Malaysia.
Sedikit profil tentang beliau:
Dilahirkan di Hospital Kuala Kangsar pada tanggal 08 Februari 1993. So dah dekat nak birthday... dan kepada kawan2 jangan lupa beli hadiah tau! Hobi suka membaca & surf dalam net. Anak ke 2 daripada 9 orang adik beradik. Cita2 nak jadi doktor tapi kalau tak dapat cikgu pun OK. Falsafah dalam hidup: Ingin berjaya dalam kehidupan di dunia & akhirat.
Bagi kami di Unit Kaunseling, perlantikan beliau sesungguhnya menaikan lagi imej PRS sebagai Unit yang membentuk sahsiah dan kecemerlangan pelajar di sekolah. WELL DONE IQBAL!

No comments:

Post a Comment