Saturday, January 16, 2010

PROGRAM ORIENTASI TINGKATAN 1 2010

Taklimat HEM oleh Pn Hjh Halijah Othman (Pen. Kanan HEM)

Sebahagian daripada pelajar perempuan Tingkatan 1


Penuh gaya Tn. Hj. Zohedi b. Tau (Pen. Kanan KOKU) memberi taklimatnya


Cikgu Mohd Zaid Abu Othman (Pak Su) mengendalikan program orientasi & interaksi bersama pelajar baru


Sebahagian pelajar yang khusyuk & tawaduq mengikuti program

Tanggal 4hb Januari 2010, SMK Sayong, Kuala Kangsar mulai menerima 'adik adik bongsu' yang baru. Seramai 82 lelaki dan 96 perempuan (pompuan jugak yang lebih) dengan nisbah 178 orang hadir sebagai warga baru. Interaksi awal, OK sebab ramai pelajarnya pernah datang ke sekolah mengikuti Program Seminar Pintar Belajar (Project Feeder School) pada tahun lepas. Hanya suasana baru dengan keluarga baru 'menarik' perhatian mereka.

2 hari program orientasi pelajar baru Tingkatan 1 di adakan dengan semua Penolong Kanan sekolah menyampaikan taklimat dan mandat melalui visi dan misi sekolah sebagai sebahagian daripada Amanat Pengetua SMK Sayong.

Apa-apa pun kepada semua pelajar Tingkatan 1 (2010), Selamat Datang Pak Su & the crew of Unit Kaunseling alu-alukan semoga di SMK Sayong nanti, insyaAllah akan menjanjikan perubahan diri dan kecemerlangan yang diimpikan. Pak Su selalu kata pada anak-anak warga SMK Sayong, ' Kita sekolah kampung, tapi di dalam hati kita ..... bandar '

3 comments:

  1. assalamualaikum....
    pak su ape kabar???
    hebat pak su skrang...dah ada blog sendiri dah..
    rasenye cikgu kenal saya kot..saya suhana tarmizi..kakak aida..rindu sangat kat warga pendidik SEMASA..dah lama tak menjengah ke sana..
    apa2 pn..semoga SEMASA melahirkan lbih bnyk org yg berjaya...
    wassalam....

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas komen. Pak Su kenal Suhana. Sapa tak kenal anak En. Ahmad Tarmizi (org kuat Sayong Lembah). So how's study? Harap teruskan usaha hingga berjaya. Jika kesempatan jengok2 lah kami kat sini. Dan semoga sentiasa berjaya dalam mengejar cita-cita.

    ReplyDelete
  3. study di sini ok aje...seronok belajar pasal budak2 ni...perangai pun dah mcm budak2... hehehe...
    alhamdulillah 3 sem ni mampu lagi untuk kekalkan pointer yag baik...insyaallah sem 4 ni akn berusaha lbih utk capai CGPA 3.7 something... amin...
    insyaallah kalau ada kesempatan,saya akn kesana...
    paksu ada ym tak??

    ReplyDelete